امروز   پنج شنبه   مورخ   30/فروردين/1397   ساعت 19:53
کانال تلگرام
صفحه اینستاگرام
کانال آپارات
سامانه DMIS
تالار گفتمان
سامانه RaroMIS
نقشه 1
نقشه 2
گروه : اخبار
تاریخ انتشار : 23/فروردين/1397
نویسنده : رضا صالح‌خیر
تعداد بازدید : 64
کد خبر : 2756
نحوه برخورد با مزاحمانی که اقدام به تماس با خط تلفن ۱۱۲

ایجاد مزاحمت های تلفنی برای خط "112" هلال احمر/ امکان شکایت از فرد مزاحم در صورت احراز مزاحمت

 مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر در رابطه با نحوه برخورد با مزاحمانی که اقدام به تماس با خط تلفن ۱۱۲ می کنند، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، حسین درخشان در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: خط تلفن ۱۱۲ شماره اضطراری و بین المللی سازمان امداد و نجات است و این شماره تلفن به شهروندان معرفی شده است. 

وی افزود: این شماره برای امدادرسانی به شهروندان در نظر گرفته شده، اما متاسفانه عده‌ای همانند سایر شماره‌های سه رقمی از جمله ۱۲۵، ۱۱۰، ۱۱۵ و ...، مزاحمت‌هایی را نیز برای این خط ایجاد می‌کنند. 

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به برخی راهکار‌های اپراتور‌های خط تلفن ۱۱۲ برای کاهش مزاحمت‌های تلفنی خاطرنشان کرد: زمانی که اطلاعاتی از سوی یک فرد در رابطه با یک حادثه به خط تلفن ۱۱۲ اطلاع داده می‌شود در صورتی که اپراتور احساس کند اعلام کننده خط قصد مزاحمت دارد، اعلام می‌شود که با فرد اطلاع دهنده به پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر مراجعه کند.

درخشان ادامه داد: زمانی که این موضوع اعلام می‌شود، افرادی که به قصد مزاحمت با خط ۱۱۲ تماس گرفته اند در مزاحمت خود ناکام مانده و عملیاتی از سوی نیرو‌های هلال احمر آغاز نمی‌شود. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا درصد مزاحمت‌ها برای نیرو‌های امداد و نجات هلال احمر اندک است یا خیر؟، تصریح کرد: در برخی مواقع مشاهده شده که خانواده‌ای از گم شدن فرزند خود در محیط‌هایی مانند کوهستان اطلاع داده، اما بعد از جست و جو‌های بسیار مشخص می‌شود که فرزند، خانواده را برای مدتی ترک کرده بوده است. 

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر ادامه داد: در شرایط این چنینی به این خاطر که خانواده به عمد قصد مزاحمت نداشته است، واکنشی به گزارش آن‌ها نشان داده نمی‌شود، اما اگر عمدی بودن مزاحمت محرز شود، قادر به شکایت هستیم. 

وی تاکید کرد: مزاحمت‌های افراد قابل پیگیری است و امکان شکایت از افراد مزاحم وجود دارد.